onsdag 18 april 2012

Stigande form

Igår var det första gemensamma cykelträningen med IK Trasten. Jag och Abbe började köra med dem förra året och det brukar alltid vara bra drag. Så var det också denna gång ca 30 cyklister dök upp. På schemat stod det lagtempo intervaller, 4st. Innan vi körde igång skulle det delas upp fartgrupper.

Osäker på formen men med förhoppningar ställde jag mig i grupp 1 ihop med ett 10-tal andra grabbar. Hela följet rullade iväg och efter uppvärmning drog intervall 1 igång. Och jävlar vad det drog iväg, kände verkligen av ovana i att cykla i grupp och fick slita järnet för att haka på rullen. I den avslutande backen sprack klungan upp men lyckades med ett hästdrag att få kontakt igen men efter det var jag körd. Förvånad blev jag då när det visade sig att jag var 5:a upp för backen men blodsmak i munnen.

Dem resterande intervallerna gick också bra fick slita något grymt men kunde ändå hänga med. Dock orkade jag inte gå runt och dra hela tiden utan fick stå över några gånger, men cykelformen är stigande.

Från förra årets backintervaller i Hyltenäs kulle
 Idag blev det mtb lugnt på morgonen trampade ut benen och på eftermiddagen paddling. Paddlingen känns bättre och bättre snitthastigheten ligger ca 1km/h högre än förra året. Idag fick jag också bra övning av sidovågor.

Dagens lunch bulgur med kycklingröra, nyttigt och gott. Receptet hittar ni inte här, not that kind of blogg!